Film är visst på riktigt!

2012-05-14 @ 10:26:54
Dear Dear Diary.. ;)

Igår kväll gick The last Samuraj på 4:an, och våga inte säga annat än att det är en av de bästa filmer som gjorts! Det är nog den enda film med hårt och sorgligt slut som jag faktiskt gillar. För normalt när filmer slutar tungt och sorgligt bär jag med mig det i flera dagar. Att uppoffra sig för att uppvissa en moral så som de gör är beundransvärt. 

Det är här en cynisk person kommer in och säger -"Det är ju bara film! Det är inte på riktigt!"

Men det är så fel att bara säga så. För det må vara en producerad händelse, men den är skapad av en eller flera människor. Dessa människor har inspirerats av något hos dem själva eller i deras närhet. Historien som visas speglar något av våran mänsklighet så som vi är. Oavsett om det filmen handlar om verkligen har hänt eller inte så är det taget någonstans ifrån. Vilket för mig gör det som vissas till viss del verkligt. det går att ta lärdom av det du ser. 

Kram 
AOI TORI



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0